Saturday, October 19, 2013

ගුරු පුටුව෴



෴ගුරු පුටුව෴

-ජෝශුවා වොග්-

ආදරණීය මිසිස් වෙල්ටන්...,

ඔබ තුමිය 4 ශේණීයේ පන්තියේ ඉදිරියේ පාලක පුටුවට වෙලා ඉඳගෙන හිටි හැටි මට තවම මතකයි. 1991 ෆ්ලොරිඩාවේනයිස්විල් වල රොකී බායෝ ක්‍රිස්තියානි පාසලේ දීකිසිම දවසක ඔබ හැර වෙනත් කෙනෙක් එම පුටුවේ ඉඳ ගන්නේ නෑ.

ඔබ හඳුන්වන ආකාරයේ මගේ හුරු බුහුටි වචනවලින් ඒ වෙනකොටත් දෙපාරක්ම පන්තියට බාදා කරලා තිබුනු නිසා අප්‍රසාධය පල කරන ආකාරයෙන් ඔබ මා දිහා එබී බැලුවා.

මගේ අත් දෙක මේසේ දිගේ ලිස්සා යවමින් සහ වෙහෙස ඉස් මතු කර පෙන්වීමට ඔළුව පැත්තකට ඇල කරමින් මේක හරිම කම්මැලියි කියා මං පැමිණිලි කළා.

ඔබේ සිහින් ඇහිබැමි ඉහල ගියා. සමහර විට ඔයාම මෙතනට ඇවිත් පන්තියට ඉගැන්නුවොත් කොහොමද?

පෙළඹවීමක්ද පුදුමයක්ද එක්ක ඔබේ යෝජනාව මගේ සිත් ගත්තා. වයස අටේදී උපහාස සංකල්පය අවබෝධ කර නොගෙන මම මගේ පුටුවෙන් පැන කළු ලෑල්ල ඉදිරිපිට ඔබ ඉඳගෙන උණ් තැනට ආවා. මම හැරිලා පන්තියට මුහුණ ලෑවා. මම අභියෝගය බාර ගන්නකොට ඒ ගොල්ලෝ දෑස් අයාගෙන පැතිරුනු සිනාවෙන් බලා‍‍ගෙන සිටියා.

එසේ කරාවියි ඔබ මගෙන් බලාපොරොත්තු නොවුනත් සැලකිල්ලෙන් යුතුව ඔබ හිස සැලුවා. මම නැවතුනා. ඔබ එවැනි ආරාධනයක් නොකලාදෝ යන බියෙන් සහ තද කරගත් හිනාවෙන් උන් මගේ පන්තියේ සඟයින් වෙත. පන්තියේ පේලි අතරින් මාව හරවා යවාවී යන ලැජ්ජාවෙන්.

ඇතිවූ නිහඬතාවයේ දී කවුරු හරි පැන්සලක් බිම දැම්මා. එය පොළවේ වැදිලා රෝල් උණා. ඒ වුනත් කවුරුත් ඒක අහුල ගත්තෙ නෑ. ඊළඟට ඔබ නැගිටලා, කාමරයේ කෙළවර තිබිච්ච ඔබේ මේසයට ගමන් ගත්තා.  කාර්මික විප්ලවයයි කපු නෙළීමයි ගැන විස්තර අඩංගු වුණු පෙරළුනු ලිටු තිබියදී ඔබ ඔබේ ගුරු අත් පොත මේසය මත දමා ගියා.

මම ඔබේ පුටුවට මාරු වී මා‍ව එහි රැ‍ඳෙව්වා. වෙව්ලන්නට උණු මගේ අත් හංග ගන්න, බර පොත මගේ උකුළට ඇද ගත්තා. ම උගන්නන්න පටන් ගත්තා.

මං කීවේ මොනවාදැයි අද වන තුරු මගේ මතකයට නගා ගන්න බැරි වුණා. ගුරු අත් පොතෙන් හොරෙන් බලා දැනගත් කරුණුයි ඉතිහාසය ගැන මං හිතින් මවා ගත්ත ඒවයිවල මිශ්‍රණයක් විදියට ඒක පිට වුණා. කොහොම වුණත් මගේ විස්තරය වඩා ප්‍රියජනක වුණැයි කියලා මම හැම වෙලාවෙම හිතුවා. දුර්ලභ ඝනයේ නිහඬතාවයකින් පන්තියම අහගෙන හිටියා. කීප සැරයක්ම අමුතු නමුයි ලොකු වචනයි නිසා පැටලුණා. ඔබ පැත්තක ඉඳගෙන මම ඒවා හරියට උච්චාරණය කරනකන් මතක් කර දුන්නා.

පන්තියේ සීනුව වැදුණහම අමාරුවෙන් පුටුවෙන් බැහැගෙන යහළුවන්ගේ විසිළුයි සුභ පැතීමුයි අහගෙනම මගේ ආසනයට ආයෙත් ආවා. මා යන ආකාරය ඔබ බලා සිටියා.  උදාර ලෙස ස්තූති කරමින් ඔබ හිස සැලුවා.

පන්තිය අවසන් ඔබ කිව්වා. හෙටට ගෙදර වැඩ නෑ මොකද ටීචර්ට ගෙදර වැඩ මොනවාහරි පවරන්න අමතක වුණා.

මගේ උත්සාහය ගැන ඔබේ අදහස් මා දැනගත්තේ අවුරුදු ගණනකට පසුවයි. නමුත් එදිනම සවස මගේ අම්මා මාව පාසලෙන් රැගෙන යෑමට පැමිණි විට ඔබ අම්මාට ඒ ගැන පවසා තිබුනා.

එයා හොඳට කලා. ඔබ ඇයට කීවා.

එදා එම පන්ති වෙලාවේදී, මම කියන්නේ කවුද කියලා ගණන් නොගෙන බියෙන් තොරව පිරිසක් ඉදිරියේ නැගී සිටීමේ හැකියාව මුළු ජීවිතකාලේටම ඔබ මට ලබා දුන්නා. වචන සහ පරිකල්පන භාවිතා කරමින් අවනක් අයගේ සිත් තුලට දැනුම කා වැද්දීම දැනෙන්නේ කොහොමද කියලා අවබෝධ කර ගන්න ඔබ මට උදව් කළා.

මිසිස් වෙල්ටන්, ඔබ අපේ ඉගෙනීම ගැන අවංක හැඟීමෙන් අපට ඉගැන්නුවා. නමුත් ඊට වඩා කාමරේ පිරිලා හිටි හතර ශේණියේ චණ්ඩීන්ට - ඔවුන්ගේ සිහින රැක බලා දුන්නා - බට පිඹිමින් තුණ්ඩු අතින් අත යවමින් පාඩමට පාධා කිරීම් ඔවුන් කරගෙන ගියත්,

මට ඉගැන්වීමට ඉඩ හැරීමෙන් ඔබ මට හොඳම දේ ඉගැන්නුවා.

සැමදා තුති සමගින්
ජෝගුවා වොෂ්
ඩෙන්වර්(කොලරාඩෝ)

**ජෝගුවා වොෂ් කොලරාඩෝවේ ජීවත් වෙයි. මෑතකදී කොලරාඩෝවේ ක්‍රිස්තියානි විශ්ව විද්‍යාලයෙන් ඔහු ශාස්ත්‍රවේදී උපාධිය ලබා ගත්තේය.**


මගේ ටීචර්(හසිත ඉන්දීවර දාසවත්ත)(පිටු 69-71)

උපුටා ගැනීම

ද ටීචර්ස් වොයිස් සඟරාව

0 comments:

Post a Comment